Poate vă interesează

Ce este Domain Authority și Ce Influență are Asupra Site-ului Tău

Există peste 200 de factori pe care Google îi utilizează pentru a determina potențialul unui site web de a ocupa poziții înalte în cadrul rezultatelor organice (naturale, neplătite) ale unui motor de căutare. Un factor care a câștigat o mare popularitate în timp este autoritatea domeniului unui site web ( Domain Authority – DA ).

DA este o valoare metrică dezvoltată de cei de la Moz. Cu cât valoarea aceasta este mai mare , cu atât aveți mai multe șanse de a vă poziționa mai sus în rezultatele organice ale unui motor de căutare.  Domain Authority este, de asemenea, o modalitate bună de a vă măsura eforturile din campaniile de SEO derulate, cât și de a compara valoarea site-ului vostru cu cele ale competitorilor.

Înainte de a intra în amănunte legate de modul în care DA este calculat și de modul în care îl puteți îmbunătăți – este important să știți să îl diferențiați de autoritatea paginii. Autoritatea Paginii ( Page Authority – PA ) este o valoare similară, dar în loc să măsoare capacitatea unui întreg domeniu sau a unui subdomeniu, acesta măsoară capacitatea de clasificare in SERP ( Search Engine Result Pages ) a unei singure pagini web.

Cum Se Calculează Autoritatea Domeniului ( Domain Authority )?

Domain Authority este masurat pe o scară logaritmică de la 1 la 100, folosind un algoritm proiectat de Moz. Scară logaritmică înseamnă că este mult mai ușor să creșteți valoarea, de exemplu, de la 20 la 30, decât de la 70 la 80. Pentru a vă face o idee, un DA între 40 și 50 este considerat mediu, între 50 și 60 este considerat bun și peste 60 este considerat excelent .

Algoritmul care calculează valoarea DA folosește peste 40 de indicatori, cei mai importanți fiind  :

    • Linking Root Domains ( LRD )

      – Acesta este numărul de Inbound Links ( IBL ) pe care  site – ul vostru le-a dobândit de la un singur domeniu. Deci, dacă ați obținut 20 de linkuri, de la două siteuri diferite, atunci ai doar două LRD.
      Obținând câteva IBL-uri de la site-uri diferite, vă veți îmbunătăți clasarea mai mult decât în cazul în care primiți mult mai multe linkuri, dar provenite de pe același site.

    • Moz Rank ( MR )

      – MozRank este un metric SEO utilizat pentru a determina valoarea link-urilor primite. Acesta ia în considerare nu doar numărul de linkuri care sunt orientate către siteul vostru, dar și calitatea acestor legături. Calitatea primează în fața cantității, ceea ce înseamnă că este de preferat să aveți mai puține IBL-uri, dar de calitate, decât multe de calitate slabă. Moz Rank se măsoară pe o scară de la 0 la 10. Informativ, o valoare medie MozRank pentru un site web este 3.

    • MozTrust

      – Ca și Moz Rank, Moz Trust este o valoare utilizată pentru a ajuta la determinarea calității IBL-urilor. Cu toate acestea, este un pic mai specific, în sensul în care acesta măsoară cât de strâns este conectat site-ul vostru cu site-uri de încredere. În general, siteurile de încredere au extensii .edu sau .gov. Chiar și dacă un site care, la răndul lui vă trimite un link, are IBL-uri provenind de pe site-uri .edu sau .gov , este considerat un semnal de încredere care ajută la creșterea MT-ului vostru. Moz Trust  se bazează, de asemenea, pe un rating de la 0 la 10.

    • Conținut de calitate

      – Conținutul este unul dintre factorii principali care influențează poziția unui site în rezultatele organice, așa că ar nu ar trebui să vă surprindă faptul că un conținut de calitate este determinant în creșterea Domain Authority. Chiar dacă DA ajută la îmbunătățirea pozițiilor în rezultatele organice ale motoarelor de căutare, vă recomand să nu vă concentrați doar pe metrici și să neglijați conținutul.

    • Semnale sociale

      – Google utilizează semnalele sociale ca factori imoportanți în identificarea conținutului de calitate. De exemplu, este normal să se presupună că un conținut care este partajat, plăcut și comentat de sute de ori, trebuie să fie de calitate . Moz utilizează aceleași semnale sociale în determinarea autorității unui domeniu.

Pentru a avea acces la acești indicatori SEO de la Moz, vă puteți folosi de tool-ul lor, Open Site Explorer, unde trebuie să introduceți url-ul.

open site explorer

Succes!

 

6 thoughts on “Ce este Domain Authority și Ce Influență are Asupra Site-ului Tău

  • Hi there would you mind letting me know which webhost you’re utilizing? I’ve loaded your blog in 3 different web browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most. Can you suggest a good web hosting provider at a honest price? Thanks a lot, I appreciate it! ddakgggaeefeedge

  • Am citit articolul tau pentru ca nici eu nu înțeleg exact ce este in graficul mozz!
    Eu am un spam score 2. Este de rau?

    • Spam score 2 nu este chiar de speriat. Ai linkuri de la site-uri de slaba calitate. Doar 2% din site-urile catalogate cu scor de spam 2 au fost penalizate de Google.

  • Un articol foarte util. Multumesc de sfaturi

Comentariile sunt închise.