SEO

Ce este Link Building – 5 Pași pentru o Campanie de Succes

Ce este Link Building și care este strategia corectă pentru a ocupa poziții mai bune decât competitorii tăi

 

Achiziția de linkuri ( link building – sau SEO Offpage ) a fost întotdeauna un proces destul de riscant, complicat, dar plin de satisfacții, dar în același timp devine din ce în ce mai dificilă, de la an la an!

Dar, pentru început – să deslușim misterul.

Ce este Link Building ?

Așa cum îi spune și numele înseamnă construirea de link-uri ( backlinks sau IBL ), adică achiziția de link-uri către site-ul vostru. Ritmul, forma, cuvintele cheie, ancorele și suportul acestor link-uri variază foarte mult, fiind construite în timp, de aici termenul de link building.

Se poate întâmpla ca unele backlink-uri pe care le-ați „colectat” în timp să fi fost marcate ca fiind nenaturale (la urma urmei, nu poți controla paginile care îți trimit un link), ceea ce va duce la modificări în SERP pentru mai multe motoare de căutare .

Mai jos am compilat cele mai comune 5 practici în ceea ce privește procesul de link building și am pregătit câteva recomandări pentru cititori.


Pasul 1.

Cel mai bun lucru pe care trebuie să îl faceți este de a revizui profilul de backlink în mod regulat și  a analiza paginile de backlink.

Acordați o atenție sporită la:

  • Pagini cu titluri extrem de irelevante;
  • Pagini cu sute de link-uri externe și de conținut mic;
  • Pagini cu datele de cache vechi;
  • Domenii cu trafic redus.

Tools: Pentru acest lucru, eu folosesc SEO Spyglass de la linkassistant.com

Sfat:  Deoarece link buildingul se transformă într-un proces foarte delicat și sofisticat , orice greșeală costă acum mai mult decât oricând.  Recomand să vă revizuiți backlinkurile potențiale sau existente în ceea ce privește structura lor și anume:

  • Link-uri moarte
  • Conținutul duplicat
  • Disponibilitatea Crawl
  • Validarea sursei HTML

Tools: Pentru acest lucru, eu folosesc Website Auditor  de la linkassistant.com


 

Pasul 2.

Asigurați-vă că că ancorele sunt în ordine.

Google a arătat în mod clar că a umple  textele ancora cu cuvinte cheie, în scopul dea “păcăli” motoarele de căutare este o activitate riscantă. Ceea ce știm este că nu există o formulă 100% verificată pentru textul ancora. Cu cât pare mai natural, cu atât mai bine. Backlink-uri cu texte ancora promoționale și cuvintele cheie comerciale te pot aduce în vizorul  Google ca spammer.

Tools: Pentru acest lucru, eu folosesc SEO Spyglass de la linkassistant.com

După ce ați identificat și analizat ancorele și ați ajuns la concluzia că sunt aproape identice , ar trebui  să vă concentrați pe construirea de link-uri noi după următorul model:

  • Ancore de brand variate („nume de brand + variațiile cuvintelor cheie”)
  • Ancore universale („aici e link-ul”, „click aici”, etc)
  • Naked URL-uri („www.siteul-meu.com”)

Important:  Observați că textul ancora exactă nu este renegat total, puteți (și ar trebui) să aveți ancore cu cele mai bune cuvinte cheie. Este recomandat, totuși, ca ancorele exact match să nu depășească 10-20% din totalul existent.


 

Pasul 3.

Obțineți backlinkuri din Rețele Sociale

Ce se prevede:  Nu e un secret faptul că motoarele de căutare sunt dispuse să livreze conținut mai util și interesant pentru utilizatori. Cum pot motoarele de căutare să definească ceea ce este mai mult sau mai puțin interesant? Unul dintre factorii foarte importanți este valoarea și puterea semnalelor din rețelele sociale – tweets și retweets, Facebook likes, share-uri, etc.

Acum, revenind la profilul vostru de backlink, puteți spune că cele mai multe dintre domeniile care vă aduc inkuri  sunt din rețele sociale?  Dar ce puteți spune despre concurenții direcți?

Sfat: Analizați semnale sociale din domeniile voatre de backlink – care dintre ele vă aduc cea mai multă „dragoste” din partea utilizatorilor? Evidențiați aceste site-uri web și încercați  să faceți orice pentru a obține backlinkuri de acolo.

Tools: Pentru a obține rapid informații despre numărul de semnale sociale pentru toate domeniile care îmi acordă link, folosesc SEO Spyglass de la linkassistant.com


 

Pasul 4.

Concurenții dumneavoastră au devenit mai intelligenti –  Analizați-le strategia de backlink!

Google a revoluționat practicile de link building, dar unele lucruri rămân neschimbate, astfel încât analiza concurenței va fi chiar mai complicată și mai importantă în epoca post-Penguin.

Fiți pregătiți:

Descoperiți și analizați strategia de backlink a concurenților  de top:

  • Ce ancore și cuvintele cheie folosesc site-urile concurenței?
  • Încă mai au link-uri sitewide ( care provin de pe toate paginile domeniului )?
  • Valorifică mai bine rețelele sociale pentru a fi mai bine poziționați în ȘERP?
  • Au mai multe  backlink-uri din domenii vechi sau noi?

Important: Nu ar trebui să se urmeze, totuși, orbește,  pașii concurenței, trebuie doar să analizăm tendințele procesului lor de link building și de a ne crea un avantaj din acesta.

Acordați atenție distribuției textului ancora. Ar putea fi necesar, de asemenea, pentru a avea textul ancora mai mult cu nume de brand și mai puțin cu cuvinte cheie exact match. E posibil să aveți nevoie, de asemenea, de mai multe link-uri către pagini interne ale site-ului vostru (nu dor către pagina principală ).

În cazul în care concurenții voștri sunt mai activi în social media, încercați să creați mai mult conținut viral, începeți campanii de social media, concursuri de lansare – faceți practic tot ce se poate pentru a primi mai multe tweeturi și likeuri.

Aruncați o privire mai atentă la domeniile lor de backlink, identificați-le pe cele mai bune (conținut relevant, domeniu vechi cu indice bun de trafic Alexa) și concentrați-vă atenția spre a obține link-uri de la acestea.

 Tools: Pentru acest lucru, eu folosesc SEO Spyglass de la linkassistant.com


 

Pasul 5.

Sunt accesate back-linkurile voastre? Să învățăm cum obținem trafic.

Motoarele de căutare vor putea  afla mai multe despre comportamentul utilizatorilor pe diverse domenii. În cazul în care cele mai multe dintre backlink-urile voastre nu sunt accesate de către vizitatori reali, asta e un semn rău pentru site-ul vostru, deoarece aceste backlink-uri sunt catalogate ca nerelevante, neinteresante și inutile pentru utilizatori.

Ce trebuie să faceți: În primul rând, găsiți toate backlink-urile care aduc trafic, după care verificați câți vizitatori vă aduce fiecare dintre ele.

Oricât de multe lucruri se pot produce și indiferent de schimbări…dacă doriți ca strategia de link building să fie un succes și în 2018, asigurați-vă că luați decizii fundamentate,  bazate pe o cercetare profundă de nișă și luați în considerare următoarea formulă :

Reușită în linkbuilding  = Cantitate + Calitate  + Diversitate  + Viteza de reacție