Cum sa ai o afacere online profitabila?
In prezent, sa deschizi o afacere online este foarte usor. Exista inclusiv cursuri online pentru a deschide o afacere online profitabila, din care inveti informatii pretioase.
Competitia poate fi serioasa in anumite nise, ceea ce va face necesara diferentierea de celelalte afaceri. Totusi, partea buna e ca piata de eCommerce din Romania este inca in crestere, fiind departe de nivelul pietei din Europa. Iar asta inseamna ca mai este loc pentru noi magazine online.
Oamenii sunt tot mai dispusi sa-si cumpere produsele dorite din mediul online. In plus, pentru tine ca antreprenor/antreprenoare, un magazin online reprezinta cea mai rapida rampa de lansare. Desi nu trebuie sa ai un buget mare pentru a porni o astfel de afacere, trebuie sa fii dispus(a) sa investesti timp si efort pentru a-i asigura reusita.
Ai aici cei mai importanti pasi ce vor duce catre o afacere online profitabila. Urmeaza-i si incursiunea ta in lumea afacerilor va fi mai usoara. De asemenea, dezvolta-ti constant abilitatile si cunostintele de antreprenor/antreprenoare, pentru ca te vor ajuta sa iti duci afacerea la nivelul dorit.
Cunoaste-ti audienta
Este important sa stii cui vinzi. E imposibil sa te adresezi tuturor, de aceea o abordare mult mai eficienta este targetarea audientei ce este interesata de gama ta de produse si/sau servicii.
Asadar, stii care este tipul ideal de client pentru afacerea ta? Ce varsta are, unde locuieste, ce ocupatie are, cat castiga, are sau nu familie, care sunt interesele/pasiunile sale? Cu cat stii mai mult despre clientul ideal, cu atat vei fi mai eficient(a) in crearea campaniilor de marketing.
Creeaza si creste o lista cu adrese de email
Multe afaceri de succes cunosc valoarea unei liste de contacte. Aici vorbim in principal de adresa de email, din moment ce este cel mai usor de obtinut de la clienti si potentiali clienti. Cand ai o astfel de lista, cresc considerabil sansele de a-ti dezvolta afacerea. Mai mult, iti poti salva afacerea din situatii neprevazute.
In ciuda valorii unei astfel de liste, este deseori neglijata, in special de catre afacerile la inceput de drum. Evita sa faci o astfel de greseala si depune efort pentru a convinge utilizatorii sa-ti lase adresele de email.
Foloseste pop-up-uri in magazinul online, fa ca procesul sa fie unul simplu (doua, trei randuri de completat) si ofera-le o recompensa (voucher, discount la comanda etc.).
De indata ce ai obtinut adrese de email, nu le ignora. Foloseste-le pentru a stabili o relatie de comunicare solida cu audienta ta. Cu ajutorul unei aplicatii de email-uri, poti trimite periodic email-uri in functie de categoria de clienti, evenimente ale magazinului, oferte periodice si altele.
Optimizeaza-ti magazinul pentru motoarele de cautare
Cand incepi o afacere, poate nu iti este foarte clar ce inseamna optimizarea unui site/magazin online. Este in regula sa fie asa, deci nu trebuie sa iti faci griji.
Vei invata totul pe parcurs, pas cu pas. Pentru moment, este bine sa stii ca SEO ajuta la obtinerea unei afaceri online profitabile, prin aducerea de vizitatori in site. Cu cat ai mai multi vizitatori (trafic), cu atat cresc sansele de a face vanzari.
Optimizarea organica poate incepe inca de cand pregatesti descrierile produselor, titlurile paginilor si imaginile folosite. Foloseste cuvinte cheie relevante pentru nisa ta, astfel incat oamenii sa te poate gasi mai usor cand cauta produse similare in motoarele de cautare. Poti folosi si blogul, pe care sa postezi continut de calitate, pentru acelasi scop.
Testeaza, schimba si monitorizeaza
Un lucru grozav legat de afacerile online este ca acestea sunt foarte adaptabile. Daca e nevoie sa schimbi ceva, o poti face rapid si usor.
De asemenea, poti testa si monitoriza diverse procese in timp real. Este si recomandat sa faci asta, pentru a vedea daca strategia implementata functioneaza. Daca nu, fa schimbari si vezi ce merge.
Cand ai o afacere online, nu trebuie sa te cantonezi in planul facut, din moment ce poti sa il adaptezi pe parcurs, in functie de evolutia inregistrata.
Usureaza munca utilizatorilor
Experienta traita de utilizatori in site-ul tau cantareste, de asemenea, in atingerea succesului. Un site aerisit, pe care se poate naviga usor si gasi produsele dorite intr-un timp scurt, este mult mai profitabil decat un site aglomerat. Asadar, incearca sa nu-l incarci cand te ocupi de design.
De asemenea, asigura-te ca adaugarea produselor in cos si finalizarea comenzii sunt ambele usor de facut si finalizat. Este dovedit ca un proces de checkout lung si greoi va duce la o rata mare de abandon a cosului de cumparaturi. Inainte de lansarea magazinului online, testeaza aceasta parte, pentru a vedea cum functioneaza.
Iti doresti sa stii cum sa ai o afacere online profitabila? Tine cont de aceste aspecte si, bineinteles, incearca sa te dezvolti profesional in zonele in care simti nesiguranta. Un curs dedicat te poate ajuta mai mult decat crezi!
Atat afacerea ta, cat si tu, ca antreprenor, puteti creste gradual, in timp, pe masura ce se invata si se aplica noi strategii si metode.