Poate vă interesează

Scurt glosar de inbound marketing pe înțelesul tuturor

Despre inbound se vorbește și scrie pe mai multe paliere de activitate. „Inbound” se referă, în telecomunicații, la apelul de intrare, inbound este turismul local pentru străini. În contextul internetului, inbound marketing este forma non-agresivă de promovare care direcționează utilizatorii, potențiali clienți, către site-ul, respectiv afacere.

Pentru că promovarea online la ora actuală este atât de amplă și implică specializări multiple, ne- am propus să clarificăm o parte dintre acestea, termen cu termen, dincolo de definiții.

Inbound marketing

Dacă eram obișnuiți cu marketingul tradițional, care era agresiv și ne umplea cutia poștală cu oferte promoționale sau agentul de marketing ne sună când era somnul mai drag, inbound marketingul devine o formă prietenoasă de marketing, în care cumpărătorul se duce singur către afacere.

În situația aceasta marketer-ul identifică nevoile utilizatorilor online, iar în loc să implice în procesul de marketing-vânzare, le oferă informații utile care să îi ajute să ia decizii. Simplu spus, principiul de baza inbound marketing este de a atrage utilizatorii către site, ai face în clienți, loializa și ulterior transformă în promotori.

Cum există mai multe specializări, continuăm să vi le prezentăm simplu pe cele mai importante dintre ele.

Search Marketing

Una dintre cele mai cunoscute forme de inbound marketing este search marketing. Avantajul este că utilizatorul caută în browser un cuvânt cheie, care reprezintă un produs sau o nevoie, iar firmele clasate în primele poziții vor fi avantajate.

Spre exemplu, în plin sezon căutați rețete de toamnă, iar pe blogul unei ferme locale găsiți o rețetă cu bunătăți ca la bunica acasă. Citiți rețeta și realizați că aveți nevoie și de produse pe care le găsiți în site. Ulterior recomandați site-ul și ați încheiat procesul de marketing-vânzare fără vreo clipă ca acel magazin online să vă agreeze cu oferte.

Povestea search marketing pare simplă, numai că în spatele poziționării de top în browsere precum Google, este implicată o adevărată știință și o continuă documentare. Spre exemplu, cum ai putea ajunge pe primele poziții pentru căutări de cartușe Samsung? Întrebarea ar putea fi extinsă la tipurile concrerte de cartușe: MLT d111s, MLT d116L ș.a. – există firme SEO care analizează continuu și investesc în ustensile costisitoare pentru a stabili care sunt algoritmii de funcționare ai Google, pentru a stabili și implementa strategii de conținut și modalități tehnice pentru a ajunge în primele trei poziții Google.

Content Marketing

Content Marketing e ramura digital marketing care se ocupă cu crearea de conținut, în special a celui text, copywriting (pentru postări în social-media, articole de blog, descrieri produse sau servicii etc). Content marketing se referă inclusiv la fotografii, video sau conținut interactiv (jocuri, teste, aplicații etc).

Se numește content pentru că reprezintă partea de conținut, diferită de program, aplicație sau website. Content marketing poate fi implementat în campanii SEO sau chiar PR.

Deși Content Marketing se referă în special la conținut pe canalele proprii (website propriu, social media de companie), parte a content marketing poate fi văzută scrierea de advertoriale SEO – în contexul native advertising. Acest termen reprezintă integrarea naturală a unei piese de conținut în context, fără a părea publicitate. Un exemplu ar fi articolele utile de tipul cum să, scrise de companii.

Social Media Marketing

În timpurile contemporane nouă, socializarea s-a mutat în mediul online, iar marketerii au în acest spațiu un public care chiar dacă nu se implică în „conversație”, poate fi un cumpărător. Cum aplicațiile social media devin progresiv mai inteligente, un specialist social media marketing se specializează în mesaj (conținut) și în a planifica și crea campanii inteligente.